fredag den 11. oktober 2013

BEBOERMØDET




Beboerrepræsentationen har uden videre indraget kildemateriale fra stiftelsen 1999 til 2008. Dette materiale skal selvfølgelig være tilgængeligt for os beboere, subsidiært alle andre dokumenter som er modtaget og besvaret af beboerrepræsentationen.

En beboerrepræsentation oprettes efter regler i Bekendtgørelse for Beboerrepræsentationer ved et indkaldt beboermøde, er beboermødet ikke repræsenteret af 50% lejere (hver bolig en stemme) udskrives en skriftlig urafstemning blandt samtlige beboere, efter et positivt resultat kan beboermødet endelig oprette en beboerrepræsentation.

Som  andre har jeg været beboer fra før nævnte datoer, bortset fra stiftelsesmødet samt et par beboermøder har jeg fulgt udviklingen med aktiv deltagelse.

Imidlertid har jeg hverken i erindring eller arkiv materiale fra urafstemningen. Det har vist sig at andre beboere har samme erfaring.


Jeg har derfor rimeligt og uproblematisk  anmodet om at se dokumentation for urafstemningen, dette er blevet modtaget med meget kategoriske udsagn (se links).


En udtalelse fra en nyetableret beboerrepræsentant, en tidligere formand samt den nuværende formands anfægtelser, personlige sympatier og lignende kan ikke træde i stedet for den valghandling, der skal foreligge med et positivt resultat for stiftelse af en beboerrepræsentation, og som skal respekteres til anden beslutning tages af et nyt flertal beboere.


Min anmodning er dareret 13 marts 2013, Det undrer mig at den forløbne tid er henrullet helt uden reaktion fra BBR.


Valget er selve grundlaget for beboernes bifald til oprettelse og valg af en beboerrepræsentation, det er også det juridiske forhold der skal foreligge som grundlag for vores samtaler og forhandlinger med udlejer samt over for BBR’s vælgere HERMANHUS beboere, der skal være orden i sagen.


BBR’s besvarelser på min rimelige forespørgsel er direkte arrogant, og henvender sig ikke alene til mig men med holdning for alle HERMANHUS beboere, det er uacceptabelt, vi er følgelig ikke på nogen måde forpligtigede overfor BBR beslutninger og gøremål.


Det er min uforbeholdne anbefaling at vi diskutere vores stilling, det samme opfordrer jeg venligst til beboerrepræsentationen.


Se stiftelse og korrespondence

Bekendtgørelse om beboerrepræsentation

Ingen kommentarer:

Send en kommentar